JHL Jäsenpalvelu

Puhelinpalvelu numerossa 010 7703 430 on avoinna ma–to klo 9.00–12.00. Ota yhteyttä jäsenpalveluun, kun sinulla on kysyttävää esimerkiksi jäsenyydestä, jäsenmaksusta tai jäsenkortista.

Voit hoitaa jäsenyyteesi liittyviä asioita myös sähköisellä jäsenpalvelun lomakkeella.

Muutokset elämässä

Monet muutokset elämäntilanteessa vaikuttavat jäsenyyteen, jäsenmaksun maksamiseen ja jopa jäsenmaksun suuruuteen. Huolehdithan että tietosi ovat ajan tasalla. Muutoksista voit ilmoittaa JHL:n jäsenpalveluun.

Alla kerrotuista elämänmuutoksista ilmoittamisen lisäksi voit tilata uuden jäsenkortin, perintäsopimuksen tai jäsenmaksuviitteet kätevästi joko omaJHL -palvelussa tai JHL:n yhteydenottolomakkeella

• Asevelvollisuus
  • Eläke
    • Ilmoita eläkkeelle jäämisestä liiton jäsenpalveluun, sillä JHL ei saa tietoa mistään muualta. Kerro samalla haluatko säilyttää sekä liiton että työttömyyskassan jäsenyyden. Et voi enää hyödyntää työttömyyskassan palveluita, jos sinulle on myönnetty pysyvä täysimääräinen eläke. Tällöin suosittelemme eroamista työttömyyskassasta. Eläkeläisjäsenen jäsenmaksu on 8,00 euroa täydeltä kalenterikuukaudelta; 96 euroa vuodessa. Jäsenmaksu maksetaan vuosittain jäsenpalvelun lähettämällä tilisiirrolla. Maksamalla eläkeläisen jäsenmaksun, säilytät kaikki liiton jäsenedut myös eläkkeelle jäätyäsi.
  • Nimen tai yhteystietojen muutos
  • Omaishoitaja
  • Opiskelu
    • Päätoimisena opiskelijana olet vapautettu liiton jäsenmaksusta. Mikäli olet töissä päätoimisen opiskelun ohella ja kuulut JHL:n työttömyyskassaan, sinun tulee maksaa palkkatuloistasi työttömyyskassan jäsenmaksua. Maksamalla jäsenmaksun säilytät saavuttamasi työttömyysturvan.
  • Opiskelijajäsenyys
    • Olet vapautettu jäsenmaksun maksamisesta ilmoittamasi opiskelun ajaksi, jos olet liittynyt JHL:ään suoraan opiskelijajäseneksi. Liiton jäsenyys jatkuu automaattisesti ilmoittamasi valmistumispäivän jälkeen. Sinun kannattaa liittyä myös työttömyyskassaan, jos olet töissä opiskelun ohessa.
  • Osa-aikaeläke – Osittainen varhennettu vanhuuseläke
    • Osa-aikaeläkkeestä ei makseta jäsenmaksua. Jäsenmaksu maksetaan vain osa-aikatyöstä saadusta ansiotulosta. Ota yhteys jäsenpalveluun, jos olet osa aikaeläkkeellä ilman, että olet palkkatöissä.
  • Palkaton vapaa
  • Perhevapaa
    • Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen palkattoman perhevapaan ajalle.
  • Peruspäiväraha, maksajana joko KELA tai JHL:n työttömyyskassa
  • Sairausloma
    • Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen palkattoman sairausloman ajalle.
  • Työpaikan vaihtaminen
    • Aloittaessasi uudessa työpaikassa huolehdi, että jäsenmaksut pysyvät ajan tasalla. Jäsenmaksun voit maksaa joko valtuuttamalla työnantajasi perimään sen suoraan palkastasi tai maksamalla sen itse.
  • Työttömyys tai lomautus
    • Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi paikallisessa työ- ja elinkeinotoimistossa viimeistään ensimmäisenä työttömyys- tai lomautuspäivänä.
  • Vuorotteluvapaa
    • Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassa perii automaattisesti jäsenmaksun maksamastaan vuorottelukorvauksesta.
  • Yhdistyksen vaihtaminen
    • JHL:n jäsenenä voit vaihtaa helposti yhdistystä sähköisellä lomakkeella.
  • Yrittäjäksi
    • Ilmoita yritystoiminnan aloittamisesta jäsenpalveluun. JHL:n jäsen voi olla liiton toimialoilla työskentelevä itsenäinen yrittäjä, joka harjoittaa ammattiaan pää- tai sivutoimisesti yksin ilman alaisia. Yrittäjän jäsenmaksu on 20 euroa kuukaudessa.
  • Liitosta ja työttömyyskassasta eroaminen
    • Eroilmoitus on tehtävä kirjallisena. Ilmoita erosta jäsenpalveluun, kerro samalla haluatko erota sekä liitosta että työttömyyskassasta. Eropäivä on jäsenen ennakkoon ilmoittama ajankohta, tai sähköisen ilmoituksen lähetyspäivä. Takautuvasti ei voi erota.

Jos et onnistunut?

Mikäli et jostain syystä onnistu laajoista ohjeista huolimatta, ei kannata enempää pähkäillä. Ole yhteydessä yhdistyksen jäsenasiainhoitajaan.

Terveisin,
JHL yhdistys 141 hallitus